راهکار های مناسب برای از بین بردن لکه از روی موکت

تمیز کردن موکت

در این مقاله به ارائه راهکارهای مناسب برای ازبین بردن لکه از روی موکت می پردازیم برای یادگیری نحوه پاک کردن لکه ها از روی موکت حتما آن را مطالعه فرمایید. انتخاب موکت به عنوان پوشش کف اتاق و پذیرایی از مناسب ترین گزینه ها برای هر خانه ای می باشد. چون علاوه بر تنوعی که در رنگ و طرح های موکت موجود است ، نصب آن ها به راحتی امکان پذیر است و حتی نسبت به بعضی از کفپوش های دیگر مقرون به صرفه تر است.

با توجه به اینکه موکت ها هم مانند دیگر کفپوش ها در معرض آلودگی و کثیفی قرار می گیرند ، بهترین راه برای حفظ بهداشت و افزایش طول عمر موکت شستن آن می باشد. اگر چه شستن موکت ها باعث افزایش طول عمر و دوام آن ها می شود اما هر نوع شستشویی لزوم بر کاربردی بودن آن نیست بلکه باید از روش ها و مواد شوینده مخصوص برای شستن موکت ها استفاده کرد.

شماره تماس قالیشویی قصرطلایی

جهت رزرو انلاین برای دریافت خدمات ما میتوانید از طریق این صفحه اقدام کنید: رزرو آنلاین

پاک کردن و از بین بردن لکه های مختلف از روی موکت

از آنجایی که موکت ها سطح وسیعی از خانه را می پوشانند طبیعی است که در معرض انواع لکه ها قرار بگیرند. برای پاک کردن هر لکه باید با توجه به نوع آلودگی و نوع لکه اقدام کرد و بهترین راهکار را برای از بین بردن آن انتخاب کرد.

پاک کردن لکه های چای و قهوه

لکه های چای و قهوه از عمومی ترین لکه ها می باشد که ممکن است بر روی هر فرش و موکتی دیده شود ، بهترین و آسان ترین راه حذف این لکه ها استفاده از مقداری ماء الشعیر بر روی لکه و دستمال کشیدن با دستمال مرطوب می باشد که طی چند بار تکرار این عمل ، موکت به خوبی تمیز می شود.

از بین بردن لکه های روغن و جوهر

برای پاک کردن لکه های جوهر می توان از شیر یا ماست استفاده کرد. مقداری شیر یا ماست را روی لکه جوهر بریزید. باید مواظب باشید جوهر بر روی سطح وسیع تری از موکت پخش نشود سپس آن را از سطح موکت بردارید. برای از بین بردن لکه های جوهر می توان از الکل سفید استفاده کرد.

برای پاک کردن لکه های روغن هم می توان از شیر و محلول شیر و پودر ذرت استفاده کرد ، لکه های چربی به خوبی جذب آرد ذرت می شود.

پاک کردت لکه ی سس از روی موکت

برای پاک کردن سس از روی موکت باید هر چه سریع تر وارد عمل شوید چون در این صورت بهتر و آسان تر پاک می شود. ابتدا تا جایی که ممکن است با قاشق سس را از روی موکت بردارید و سپس با کمک نوشابه و مایع ظرفشویی جای لکه را تمییز کنید.

پاک کردن لکه های مواد آرایشی و لاک

این لکه ها کمی سر سخت هستند و برای پاک کردن آن از روی موکت باید کمی حوصله به خرج دهید. برای پاک کردن این لکه ها از استون و محلول های رنگبردار باید استفاده شود. ممکن است برای پاک کردن کامل لکه ها از روی موکت لازم باشد چندین بار این کار را تکرار کنید.

حذف لکه آدامس از روی موکت

برای حذف آدامس چسپیده به موکت از یخ استفاده کنید. ابتدا به مدت یک دقیقه یخ را روی لکه ی آدامس قرار دهید و بعد از سفت شدن آدامس آن را با یک قاشق یا کارد از روی فرش بتراشید ، توجه داشته باشید که گرما دوست لکه آدامس می باشد و سطح آن را وسیع تر می کند.

پاک کردن لکه شمع از روی موکت

در صورت ریختن شمع بر روی موکت از دو طریق می توان آن را پاک کرد. پاک کردن لکه شمع با استفاده از یخ: لکه های شمع با قرار دادن چند قطعه یخ بر روی آن به راحتی سفت می شود و می توان با کاردک یا قاشق آن را از روی موکت برداشت. پاک کردن لکه شمع با استفاده از اتو: با داغ کردن جای لکه های شمع بر روی موکت شمع به راحتی ذوب می شود. ابتدا یک دستمال سفید تمییز یا دستمال کاغذی را بر روی لکه های شمع بگذارید و اتو را روی آن قرار دهید ، لکه شمع به راحتی جذب دستمال می شود.

پاک کننده های خانگی برای از بین بردن لکه های روی موکت

محلول پراکسید هیدروژن و سرکه ، جوش شیرین و سرکه سفید ، محلول سرکه و آب داغ ، محلول پراکسید هیدروژن و آب لیمو نیز از پاک کننده های خانگی می باشد که به وسیله آن می توانید انواع لکه ها را از روی موکت پاک کنید.

محلول جادویی سرکه سفید و نمک و همچنین سرکه سفید و پودر ذرت به راحتی انواع لکه های روی موکت از بین می برد. کافی است مقداری از این محلول را بر روی لکه ریخته و بعد از چند دقیقه می توانید آن را با یک دستمال سفید پاک کنید. با انجام این کار می بینید که لکه ها به خوبی و بدون آسیب رسیدن به بافت موکت پاک می شوند .

منبع: آقای موکت